Großer Donnerkogel

Ausztria, Dachstein

A csipkéshegység szárnyashangya hegye

Második alpesi családi nyaralásunk kiindulópontja Russbach volt. Kora délután megérkezve kihasználtuk a jó időt, és elindultunk a település felett északra emelkedő Gamsfeld 2027 m magas csúcsára vezető turistaúton. Nem kellett túl sokat emelkedni ahhoz, hogy egyre szebben kirajzolódjon a tőlünk nem messze lévő Dachnstein masszívuma a Gosaukamm-mal.

Másnap reggel kocsival átmentünk a Gosau-völgybe, mely talán kiérdemli Ausztia legszebb völgyének járó rangot, legalább is nálam. A Gosaukammbahn felvonó parkolójában leállítottuk a kocsit, és az első 600 m leküzdését a felvonóval váltottuk ki. Innen indultunk el a kicsit több mint 500 m-rel felénk magasodó Donnerkogel felé. A jól jelzett, kb. 2 km-es út előbb erdei ösvényen, majd sziklás szakaszokon vezetett egyre feljebb. A felvonó tetejétől bő 2 óra alatt értünk fel a csúcsra. A kilátás pazar volt. Egy kicsit rontott a komfort-érzetünkön, hogy elleptek a szárnyas hangyák. Ekkor láttam először a Dachstein-platót közelről, lenyűgöző volt. Fotózás, pihenés, csúcs-csoki. Majd indulás visszafelé ugyanazon az úton a Gablonzer Hüttéig. Lefelé nem a felvonóval, hanem egy szép az erdei úton sétáltunk vissza a kocsihoz. A túra végén az Alsó-Gosau-tótól még gyönyörködtünk a Dachstein tömbjében, a gyerekek pedig az alig több mint 10 fokos vízbe rövid ideig belegázoltak.